Unity – Build / Compile project to Android and publish it in Google Play Store

W tym Video zobaczycie jak krok po kroku skompilować projekt w Unity, tak aby działał na Android. O ile jest to dość standardowa czynność, to iż publikacja programy w Goole Play może nie być taka prosta, a to głownie dlatego, iż tak wygenerowany APK trzeba podpisać. W poradniku tym znajdziecie również jak to zrobić. Procedurę tę możecie zastosować do dowolnego APK, również już wcześniej podpisanego, a nie tylko do tego wygenerowanego z Unity. Patrz procedura Step by Step.

 

W czasie tego Video kompilujemy i publikujemy grę do Google Play.

 

Complete real world example how to build project in Unity and publish it to Google Play Store. During this Video this project has been published https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fastsms.Kula

 

This Video include also solution for:

  • failed to Sign APK package
  • apksigner.bat error class
  • unable to sign the application
  • Could not create the Java Virtual Machine
  • Unity Sign Package Error
  • not zip algned

Step By Step used in Video:

  1. Open APK file using 7-zip.org or any ZIP archiver and delete META-INF directory (see Video)
  2. cd C:\Users\mf\AppData\Local\Android\sdk\build-tools\25.0.3 (assume that you have Android SDK here)
  3. zipalign -p 4 “C:\Buildy\Android\MazeBall3d.apk” “C:\Buildy\Android\MazeBall3d-alg.apk”
  4. cd %JAVA_HOME% (I hope that you have JAVA_HOME system variable definied – if not see Video)
  5. cd bin
  6. jarsigner -verbose -sigalg SHA1withRSA -digestalg SHA1 -keystore “C:/Users/Public/Documents/Unity Projects/projekty/powrot kuli konkurs/MazeBall/keystore.keystore” “C:\Buildy\Android\MazeBall3d-alg.apk” “fast-sms.net”
  7. cd C:\Users\mf\AppData\Local\Android\sdk\build-tools\25.0.3
  8. zipalign -p 4 “C:\Buildy\Android\MazeBall3d-alg.apk” “C:\Buildy\Android\MazeBall3d-alg2.apk”